המדינה דורשת ממגדל אתרוגים להחזיר 315,000 ש"ח שקיבל ב'צוק איתן'

    ישראל פריי 1 Comment on המדינה דורשת ממגדל אתרוגים להחזיר 315,000 ש"ח שקיבל ב'צוק איתן'
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוב אזרחי ישראל שמו מאחוריהם את זיכרונות קיץ 2014, עת התמודדה ישראל ימים ארוכים עם מערכה ביטחונית עם אויבנו מדרום, במבצע "צוק איתן". אך עשרות אלפי בעלי עסקים בדרום, עדיין מתמודדים עם הנזקים שהותירה אחריהם המערכה.

    על פי שורת החלטות וקריטריונים מורכבים, מפצה המדינה דרך קבע ע"י רשות המסים את נפגעי האירועים הביטחוניים. במקרה של "צוק איתן", רצתה המדינה לבוא לקראת בעלי העסקים בדרום, והעבירה להם מקדמות עבור סכומי הפיצויים, כשלכל ברור שזה יהיה בכפוף להתחשבנות מפורטת לכשיירגעו העניינים.

    לאחרונה התברר, כי מתוך מיליארד וחצי ש"ח שחולקו כמקדמות לכ – 30,000 בעלי עסקים, דורשת הרשות מעסקים שונים להשיב אליה כספים שהתבררו ככאלו שלא מגיעים להם, והסכום הכולל עומד על לא פחות מ – 158 מליון ש"ח.

    בעלי עסקים רבים מביעים התנגדות להחזיר את הכספים בטענות שונות. אחד מהם הוא שדיאור אברהמי, חקלאי ממושב מסלול, המגדל לפרנסתו אתרוגים ותפוחי אדמה, שטוען כי ניזוק המלחמה גרמה לו נזקים של כ – 700,000 ש"ח.

    "אני הגשתי תביעה על ההפסד שהיה לי בגין האתרוגים ולא תפוחי האדמה", אומר אברהמי לחדשות 2. "הבאתי שמאי ורואה חשבון שהגישו את דו"ח מסודר לרשות המיסים. רשות המיסים בכלל לא טרחה לשלוח שום שמאי מטעמה. כל שקל שקיבלתי הגיע לי בדין. לא גנבתי ולא רימיתי איש. הכסף סייע לי לכסות את החובות".

    שדמאי אובד עצות אל מול המכתב מרשות המסים, הדורש ממנו להחזיר 315,000 ש"ח. "מאיפה אחזיר להם את הכסף הזה?. יש דו"ח שמאי שלי שמפרט הכול. כשקיבלתי את הפיצוי היה ברור לי לגמרי שזה הסכום שמגיע לי, פתאום אני מקבל הודעה שאני צריך להחזיר את הכסף. זה הזוי ומוזר מאוד".

    חקלאי אחר, שנדרש להשיב 150,000 ש"ח, אמר לחדשות 2: "היו ימים שלמים שלא יצאו לשדות בגלל הירי של הרקטות, פחדנו לסכן את חיינו ואת חיי העובדים שלנו. נגרמו לנו הפסדים רבים ועכשיו דורשים ממני להחזיר כסף שאין לי. הם קיבלנו דו"ח מפורט מאוד על ההפסדים והנזקים שהיו לי. זו לא בעיה שלי שהם לא שלחו שמאי מטעמם או שטעו בחישובים. אני עבדתי לפי הספר".

    מרשות המיסים נמסר בתגובה: "במסגרת התקנות המיוחדות שאושרו בכנסת במטרה לפצות את העסקים בדרום על הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מבצע 'צוק איתן' קבעה הכנסת כי ישולמו מקדמות לעסקים שהטיפול בתביעתם לא הסתיים לאחר פרקי זמן שהוגדרו. הגובה המקסימאלי למקדמה שנקבע בתקנות עמד על 90 אחוז מסך התביעה שהוגשה וכל זאת לנוכח היקף העסקים שנפגע והשאיפה לאפשר להם לשוב לשגרת הפעילות העסקית ובמקביל לתת לרשות המסים את הזמן הנדרש לבדיקת התביעה.

    לאחר שנבדקה התביעה ועמידתה בכללים לפיצויים, שהוגדרו בתקנות נקבע גובה הפיצויים ככול ששולם סכום גבוה יותר כמקדמה נדרש התובע להחזיר את ההפרש. סה"כ הוגשו 25,290 תביעות עבור נזק העקיף ושולם בגינן סכום של כ-1.5 מיליארד שקל. בשבעה אחוז מהמקרים נמצא, כי המקדמה ששולמה גבוהה מסכום הפיצויים שנקבע ויש מקום לדרוש את ההפרש ששולם ביתר. סה"כ הסכום ששולם ביתר במסגרת המקדמות עומד על כ-158 מיליון שקל. בעקבות הדרישות שהוצאו על ידי הרשות בעניין, מתוך הסכום של 158 מיליון שקל ששולם ביתר, הוחזר כבר סכום של כ-40 מיליון שקל וננקטים צעדי אכיפה לגביית יתר הסכום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני מכיר את המקרה מקרוב, מדובר בחקלאי אחד הגדולים ששומרים שמיטה ומדובר בדרישה חריגה ולא אמיתית לבקש מחקלאי כסף שמגיע לו .